کد مطلب:279285 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:176

علامتهای غیر حتمی
و اما علامات غیر حتمیه: پس آنها بسیار است بعضی ظاهر شده و بعضی هنوز واقع نشده و ما در اینجا به بعضی از آنها به نحو اجمال اشاره میكنیم:

اول خراب شدن دیوار مسجد كوفه است.

دوم جاری شدن نهری است از شط فرات در كوچه های كوفه.

سوم آباد شدن شهر كوفه است بعد از خراب شدن آن.

چهارم آب درآوردن دریای نجف است.

پنجم جاری شدن نهری است از فرات به غری كه نجف اشرف باشد.

ششم ظاهر شدن ستاره دنباله دار است در نزدیك ستاره جدی.

هفتم ظاهر شدن قحطی شدید است قبل از ظهور آن حضرت.

هشتم وقوع زلزله و طاعون شدید است در كثیری از بلاد.

نهم قتل بیوح است یعنی قتل بسیار كه آرام نمیگیرد.

دهم تحلیه مصاحف و زخرفه مساجد و تطویل منارات است.

یازدهم خراب شدن مسجد براثا است.

دوازدهم ظاهر شدن آتشی است در سمت مشرق زمین كه تا سه روز یا هفت روز در میان زمین و آسمان افروخته میشود كه محل تعجب و خوف باشد.

سیزدهم ظاهر شدن سرخی شدید است كه در اطراف آسمان پهن میشود كه همه آسمان را میگیرد.

چهاردهم كثرت قتل و خونریزی است در كوفه از جهت رایات مختلفه.

پانزدهم مسخ شدن طایفهای است به صورت قرده و خنازیر.

شانزدهم حركت كردن بیرقهای سیاه است از خراسان.

هفدهم آمدن باران شدیدی است در ماه جمادی الثانیه و ماه رجب كه مثل آن هرگزدیده نشده.

هیجدهم مطلق العنان شدن عرب است كه به هر جا كه خواهند بروند و هرچه خواهند بكنند.

نوزدهم خروج سلاطین عجم است از شأن و وقار.

بیستم طلوع نمودن ستاره ای است از مشرق كه مانند ماه درخشنده و روشنی دهنده باشد و به شكل غره ماه باشد و دو طرف آن كج باشد به نحوی كه نزدیك است از كجی به هم وصل شود و چنان درخشندگی داشته باشد كه چشمها را خیره نماید.

بیست و یكم فرو گرفتن ظلمت كفر و فسوق و معاصی است تمام عالم را و شاید مقصود از این علامت غلبه كفر و فسق و فجور و ظلم است در عالم و انتشار این اموراست در تمام بلاد و كثرت میل خلق است به اطوار و حالات كفار و مشركین از گفتار و كردار و تعیش و اوضاع دنیویه و تشبه به ایشان در حركات و سكنات و مساكین و البسه، و ضعف و سستی حال ایشان است در امر دین و آثار شریعت و عدم تقید ایشان به آداب شرعیه خصوصا در جزء این زمان كه یوما فیوما حالات مردم در تزاید و اشتداد است در تشبه به اهل كفر از جمیع جهات دنیویه بلكه در اخذ قواعد كفر و عمل نمودن به آن در امور ظاهریه و بسیار است كه اعتقاد و اعتماد كامل به اقوال و اعمال ایشان مینمایند و وثوق تمام در كلیه امور به آنها دارند و بسا باشد كه سرایت به سوی عقاید كثیری خواهد نمود كه بالمره اصل عقاید دینیه اسلام را از دست میدهند بلكه اطفال خردسال را به آداب و قواعد ایشان تعلیم مینمایند، چنانچه فعلا مرسوم است كه در بدایت امر نمیگذارند كه آداب و قواعد دین اسلام در اذهان ایشان رسوخ نماید و حال كثیری از ایشان بعد از بلوغ منجر به فساد عقیده و عدم تدین به دین اسلام خواهد شد و بر این منوال تعیش خواهند نمود و هكذا حال كسانی كه معاشرت با چنین اشخاصی دارند و اهل و عیال ایشان كه تبعه ایشانند، بلكه اگر نیكو تأمل نمایی میبینی كه كفر بر عالم محیط شده است الا اقل قلیل و مقدار یسیر از عبادالله كه آن هم غایب ایشان از ضعفاء الایمان و نواقص اسلامند، چه آنكه اكثر بلاد معموره در تصرف كفار و مشركین و منافقین است و اكثر از اهالی و از اهل كفر و شرك نفاق اند مگر بر سبیل ندرت و اهل ایمان كه اثنی عشریه باشند هم به جهت اختلاف در عقاید اصولیه دینیه و مذهبیه چنانچه متفرق و متشتتند كه اهل حق در میان ایشان نادر و قلیل از اهل ایمان هم از عوام وخواص بسیاری از ایشان به جهت ارتكاب به اعمال قبیحه و افعال شنیعه و محرمه از اقسام معاصی و محرمات و كل حرام و ظلم و تعدی هریك بر دیگری در اموردینیه و دنیویه چنان ظلم بر انفس خود مینمایند كه از اسلام و ایمان چیزی در نزد ایشان باقی نمانده مگر اسمی كه غیر مطابق با مسمی است و رسمی كه مخالف با آثار شریعت است. پس در روی زمین باقی نخواهد ماند فعلا از اسم اثری مگر بسیارقلیل كه آن هم مغلوب و منكوب و از وجود ایشان به ظاهر شرع در ترویج دین اثری مترتب نخواهند شد و «معروف» در نزد مردم بالمره «منكر» و«منكر»، «معروف» شده است و از اسلام باقی نمانده مگر مجرد اسم و رسم ظاهری و گویا بالمره طریقه امیرالمؤمنین علیه السلام و سجیه مرضیه ائمه طاهرین علیهم السلام از دست رفته است و نزدیك است العیاذ بالله طومار شریعت بالمره پیچیده شود و به مرأی و مسمع همه خلق است كه آنچه ذكر شد یوما فیوما در تضاعف و اشتداد است و آنچه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به آن خبر داد كه اسلام در اول ظهورش غریب بود و بعد از این هم بر میگردد وغریب میشود در جزء این زمان ظاهر و هویدا شد و قریب به آن است كه تمام عالم پر شود از ظلم و جور بلكه فی الحقیقه عین ظلم و جور است.

پس باید این قلیل از عباد الله المؤمنین علی الدوام لیلا و نهارا مسئلت نمایند از روی تضرع و ابتهال كه حق تعالی تعجیل فرماید فرج محمد علیهم السلام را.